21/05-2012

Första praodan! så på morgonen for jag till Emelie och då kom jag på att jag hade glömt lunchen och jag typ ba "NOOOOOO!!!" sen jag typ ba "lust att bjuda på lunch" till Emelie och hon typ ba "okej -.-" och jag typ ba "tack :D" och imorgon blir det jag som bjuder på lung :) sen cyklade vi till SURF men jag säger då det min cyckel är den sämsta nogonsiiiin :( när vi kom dit var redan Mia och Johanna (två i 8b) där, jag som trodde det bara skulle bli jag och Emelie, så vi fick setta igång att måcka åt Diva
sen måckade jag åt Hebel
och Emelie måckade åt Star
Jag typ " nu kör vi!!!" fast i huvet och jag typ måckade järnet och jag typ "hur går det?" " hur går det?" "hur går det?" typ tusen gånger jag typ kände hu iritationen växte inom Emelie :) och jag kom först hehe ;) sen fick vi fika men jag och Emelie visste typ inte att vi skulle ta med fika så vi fick varm choklad :) sen fick vi fylla hö i Ikea kassar
Där det stod typ Akka Kväll eller typ Akka Morgon så vi skulle fylla dom enligt en tabell och när vi var klar räknade vi dem och då visade de sig att en var borta och vi typ "NNNNOOOO" så vi sprang runt och leta efter den och då kommer Camila mitt i allt och säger att vi måste vira upp höet som är i näten och fylla på vatten och vi ba "happ" så då gick Mia och johanna för att fixa det och jag och Emelie skulle fortsetta att leta och precis när jag håller på att ge upp sticker jag ner grepen i hösilachet för att se om den låg där men trodde det inte så mycket eftersom att redan hade varigt och gräft runt där så mycket med helt plötsligt får jag syn på någåt blått under hösilachet och jag och Emelie typ ba "yyyyyeeeeeeeeesssssssssss!!!!!!"efter det skulle vi ta ut min lila BJ men då sa hovslagarn att han skulle stanna medans Olric blev skodd så medans vi väntade så häde vi i spån i de boxar och spiltor som behövde mer och sen sopade vi inanför dörren till stallet sen fick vi ta ut Olrik
och min lilla BJ
för dom hade precis blivit skodda :) sen kom Mia och Johanna för då var de klar med vattnet och det, så då fick vi dela ut hö och hösilache till hätarna och ponnysana så att de hade när de skulle komma in sen fick vi sopa i hö rummet sen skulle vi sopa och moppa i sadelkammaren men vi hann bara sopa för sen var det lunch.
Efter lunchen gick jag, Emelie, Mia och Johanna för att fa bårt ganska många lövhögar men då kom Mia på den braia idén att vi skulle dela på oss så jag och Emelie gick in för att ge ut betfor och en massa annat special saker sen fyllde vi på vatten och ficksade mer spån sen fick vi börja ta in hästarna så jag tog in den nya hästen Curry som är isabell färgad och Emelie tog in Alexi
sen tog Emelie in Nixon
och jag tog in Bj
och Berra för dom är ganska stora och starka och jag visste in hur Berra skulle vara så jag vågade inte låta Emelie ta in nån av dem :/ sen var det dags att ta in resten av hästarna och ponnysarna fast då gjorde man så här
Inte så snykt men få duga men då står vi i stall gångarna medans hästarna och ponnysarna kommer springande mot oss  och det var suuupper kul och mitt i all kommer Mia och Johanna tillbaka sen efter det fick vi borsta bort den lösa pälsen från de lurvigaste hästarna och ponnysarna :) sen tog vi en till kopp varm choklad sen fick vi rengöra badkaret (det dom dricker ur)åt BJ och Berra eftersom att de delar hage :) det var väldigt jobbit för det var hur lerit som helst i deras hage sen for vi hen på min semsta cyckel men så var Emelie snäll nog och räddade min dag genim att jag fick lång hennes :D