Flygtur.

Ja ridningen igår blev ju inte annurlunda.
Ni hade fått sett med egna ögon om Emelie hade följt med.
MEn hur som hellst var det en över pigg Aurora och vi hade hoppning.
INGEN bra kombo.
Detta va banan. Trav in på nr1 galopp till nr2 avsakting innan väggen sväng höger, volt över nr3, galopp vid spåret igen öven nr4 och sen stuttsen.
Fint gjort på paint.
Men hursomhällst så var Aurora pigg från första början så tänkte att hon skulle jogga på ordenkigt
Men då är ju alla såååååå långsamma.
Så särkilt i galoppen kunde inte jag låta Aurora galoppera på för alla andra var ivägen.
Något irriterande.
Så jag hoppade hinder 1 & 2 kanske 3 ggr.
sen lades hinder 3 & 4 till hoppade det tillsammans 1 gång.
Sen så När jag hoppat 1 & 2 så skulle jag sakta av till trav och när Aurora inte fick galoppera frammåt så blev det uppåt.
Alltså en bock serie.
Som Moa sa "du såg ju ut att sitta stadigt men sen fortsatte hon."
Jag kan då säga det att jag fick mig en åktur.
Var otroligt nära att landa på en bom men jag siktade på att inte landa på den.
MEN Aurora bestände sig för att ta några ärevarv.
Vilket va jätte dumt av henne då hon tramade på tygeln.
Så hon va en aning röd i vänstra mungipan och ett sår på höger skind.
+ så sabbade hon ena sidostycket och tyglarna vilket va surt.
Fick huromhällst stopp på henne genom att ställa mig på ena sidan stutsen och vinka lite med armarna.
DÅ stannade hon.
Jag klarade mig med en skadad vrist.
Men inge allviligt (tror jag)
Så det var min ridlektion.