Dött.

Det har varit väldigt dött här på bloggen ett tag men det har varit för att det har varit så fullt upp.
Bland annat så var jag en av ledarna på Harry potter övernattningen som va på SURF.
Allt gick riktigt bra och barnen va då bara snälla.
Det va även kul att få skrämma lite barn på spökrundan ;)
Sen ridningen har dessverre varit ganska lugn då vädret varrit kasst.
I lördags va då Emma och hennes vän ut men Harry och Aurora.
Men det lär nog inte bli några fler gånger då nosgrimman satt fel på tränset.
Stiglädren inte va tillbakafixade sadelgjorden var inte lös tagen.
Så va lite upprörd då jag hittade allting så dagen efter.
Men i tisdags blev det logering på banan då jag anade att Aurora skulle va assssss pigg.
Och visst va hon det så fort hon kom ut på volten blev det galopp i typ 5 min.
MEN hon var ändå jätte! duktig.
I onsdags blev det en kort tur i skogen på ca 30min.
Arre var riktigt duktig avslapnad och det är mitt största mål avslappnad och fokuserad.
Det finns ett speciellt ställe runt den slingan jag rider där Arre brukar bli as stressad men i går brydde hon sig inte alls!
Hon kunde även trava avslappnat utan att titta på ALLT.
Mötte även 1 travare 2 ggr första gången gick riktigt bra men andra gången gick det lite sämre då travare brassade på i full fart precis bakom mig samtidigt som jag mötte en bil.
Fick mig då en åktur ut på åkern med lite kastingar och så men hon lugnade sig rättså snabbt.
På SURF vare teori då vi fick se oss själva rida vilket var hämskt ;)
Kan ju säga det att det kunde sett bättre ut men det gick bättre och bättre.
Rebecka tyckte iallafall att jag skulle tänka på att korta tyglarna. 
Men även att jag hade en bra blick och bra följsamhet.
Men kl 7 skulle jag få rida istället för Ebba i ponnydressyr gruppen och det slutade med att JAG fick ha Twister!
Twister av alla ponnysar! 
Foto: stallfemman.
Han är ju as liten.
Han var dessutom typ raka motsatsen till Arre.
Han va väldigt hård i munnen och lite spänd i övrigt.
Men den sista kvarten var han riktigt fin i både skritt och trav.
Det hjälpte även väldigt mycket när jag släppte stigbyglarna.
Sen har det ju var denna vecka även första praktikveckan.
och jag kan då sammanfatta det som travliga människor och chokladbollar.
Idag doppade jag 124 biskvier och gjorde säkert 190 chokladbollar.
Men har även gjort annat så det har då bara varit kul ;)