Ta det med ro.

Igår så blev det praktik från 8 till halv 4 typ. For då till stallet då jag hade tänkt ta det lugnt med Aurora men hon va så sjukt pigg då gick till ridbanan för att longera henne lite.
Aurora värka tycka att det är skit kul att bli longerad då det är kravlöst och hon får springa på hur mycket hon vill utan att ha nån som bromsar.
Hon skörde nått lyckoskutt och så ;)
Idag hade jag praktik från 8 till halv 12 rullade då 184 choklad bollar ;)
Åkte från praktiken till mormor för art äta lunch och sedan gick jag ut för att ta in Aurora.
Hade tänkt mig en luhn skritt tur i skogen. 
Och bara för att man bara skrittar behöver det inte va tråkigt ;)
Inte om man sitter på Aurora.
Skrittade runt slingan med så gått som långa tyglar hela vägen.
Aurora gick lite zick zack för att äta "lite" gräs men när jag ridit typ 3/4 av vägen så bestämde sig Aurora för att det fanns mycket godare gräs på åkern så hon tog sig lite försiktigt över ett litet dike.
Gick längs med vägen fast på åkern en bit och helt plötsligt så bestämer hon sig för att hon ska fortsätta gå på vägen.
Så med andra ord så tog Arre värsta skuttet över diket.
Sen linkade hon på och åt lite gräs.
Efter en bit så äre 
(ja hur ska jag förklara)
Hur som hällst så bestämde sig Aurora för att ta sig upp över ett större dikr och uppför backen och in bland träden ;)
Tok häst.
Sen när jag sa att vi skulle gå tillbaka då vi kom lite nära e4an så tar vi oss nedför backen och med ett jätteskutt över diket.
Och lite hopp och stutts efter då hon värkade va as nöjd med sig själv.
Så sammanfattningsvis va vi säker ute i 1 tim och 30 min.
och kom hem med en as nöjd häst ;)