Äntligen.

I söndags blev det en tur til SURF då jag fick prova rida Coffee vilket va väldigt intressant.
Kan ju säga att hon är grumt mycke mer annurlunda nu en när hon kom.
Mycke åligare.
Men för övrigt så fokuserade jag mest på att hon inte skulle gå avknäppt i nacken och baom lod.
Alltså hällre lite mer fram med snoken, även att hon skulle känna sig lugnt.
Hur som hällst tyckte jag det gick helt ok.
Det va bara Anneli som tyckte att min sits sög ;)
Sen i tisdags blev det hoppning i ponnyhoppgruppen.
Tanken va att jag skulle ha Bea och när Wilma inte kom (som skulle ha Cahill)
Så frågade jag Rebecka vem som helst skulle gå.
Och då va svaret Cahill.
ÄNTLIGEN!
Har velat hoppa Cahill jätte länge nu men aldrig fått schansen.
Och om jag får säga det själv gillar jag honom ännu mer nu.
Vilket kommer vara lite jobbit då jag inte tror jag kommer hoppa han så mycket.
Kännslan jag har med Cahill är lite så att det får gå hur dåligt som helst men jag kommer ändå va nöjd.
För det va ju med bästa ponnyn.
Ungifär som min kompis Emelie och Diva.
Det kan gå skit för henne men hon åker änndå därifrån med ett leende på läpparna.
Bara för att kemin funkar.
Så hur gick det?
Ja han va ju väldigt pigg i början.
Gick aningens väl fort i vänster galoppen kan jag ju säga.
Och innan jag httade hur jag skulle rida honom så såg det INTE så bra ut.
Man kan se i videon (4 klippet) hur jag typ halvt rider in i ett hinder.
Men efter det så blev det lite mindre hand och skänkel och mer vikt.
Och då rullade det på riktigt fint.
Det vlev på 1 hinder då jag hade för lite driv och han smet på sidan.
Plus att jag red fel 2 ggr.
Kände att jag va grymt förvirrad den lektionen.
Men utföver det va han super trevlig.
Trevliga språng..
Helt enkelt Bästa ponnyn.
 
 
Sen red jag även i ponnydressyrgruppen i onsdags och då blev det en Lus jag fick rida.
Han kändes inte riktigt som sig själv.
Han ville rinte riktigt ta plats som han brukar vilja göra.
Emmeli trodde även att han hade sträckt sig men att det inte va nå allvaligt.
Men jag säger då det galoppen satt som en smäck.
Tack och hej för mig.