Jobb och grejs.

I torsdags blev det kombigrupp för mig.
Blev då att jag och en tjej drog lott och vem som skulle hoppa Csodas.
Och uppen barligen hade jag turen att vinna.
Vi gjorde samma övning som jag gjorde med Cahill.
Och det gick förvånansvärt bra.
Hade lite smått prestationsågnest då den tjejen skulle se på och hon hoppar alltid Csodas i vanliga fall och blev sninges sur när jag vann. Så ville visa att jag inte sög. Och jag säger då de det är så mycket bekvämare att hoppa en häst som har ett runt språng som t.ex cahill, Coffee eller Chodas. Tycker det är mycket lättare att vara följsam.
Sen vare Fredags lekitioner och var där vid 1-2 tiden.
Gick typ rynt och gjorde inte så mycke hjälpte Emmeli när hon skulle kolla upp vilka hästar som skulle skos. 
Sen blev det Middag och när jag ätigt upp kommer ett par av mina förstagrupps elever och bjussar på lite fika.
Vad gulligt och gått vare då också.
Sen flöt lektionerna på.
Lördag vare jobb då jag jobba me Sara.
Hade även fått i uppgift att rida Billy The Kid.
Och då började jag med en del skrittjobb.
Öppnor och lite volter.
Han var faktist väldigt lätt men samtidigt lite svår.
Han va grymt mycke svagare i höger bakben.
Då det var mycket jobbigare i höger varv han sköt gärna in bakdelen på volten för att avlasta en aning på innre bakbenet, han tyckte även att högeröppna var mycket jobbigare. 
Därimot gjorde han vänsteröppna riktigt bra dock kunde han inte gå så suuuuper långa sträckor vilket är helt okej.
Med det sagt kom även ruggen upp ganska snabbt.
Efter att ha skrittjobbat för det mästa så övergick jag i trav. 
Fokuserade på att han skulle trava så långsamt som möjligt och samla upp sig väldigt mycket.
Vilket han tyckte va jobbigt.
Sen tog jag 2 galopper i båda varvan första lite gravlös och andra mer samlad.
Och andra blev riktigt snygg.
Sen blev det lite övergångar från skritt till trav då de va folus på att inte rusa iväg det första i traven.
Vilket skulle behövas träna mer på.
Sen när jag travade av så kunde jag länga på tyglarna och han bibehöll samma tackt i staven och sänkte sig vilket var trevligt.
Fi får väl se om jag frå trima honom någon fler gång då när jag träffade Evelina hon sa att Frida som även ride Cahill skulle trimma Billy vilket känns lite surf då Emmeli uppenbarligen tycker att jag suger men men mitt liv i ett nötskal, man få då inte mycke gratis. 
Man få vara där och tjata för att bli uppmärksammad. 
Annars så rullar det på.
Bara synd att coffee blev halt i torsdags.
Här är en fin bild på en avslappnad billy som invätar lite stretching.