Du kan leda hästen till vattnet, men dricka måste den göra själv.

Igår for jag ut en sväng med Didde.
Han va sååå cool red utan öronproppar denna gång också!
Och nu även barbacka.
Det blev en sväng på väg till ridbanan han hoppade till 1gång
och sen insåg han att han skulle ju va rädd men det gick över ganska fort.
  Väl på banan var han väldigt seg och aningens ofokuserad,
så efter att ha jobbat på en stund i skritt bestämde jag mig för att ta fram nå travbommar.
(3st) på ena långsidan tänkte att då händer det lite mer och det skulle ju vara bra för honom om jag inte minns fel.
Var bara lite orolig om han skola slå i hovarna och sabba dom men det gick då bara bra.
Travade inte så mycket kanske 1/3 av ridbanan över bommarna och sen resten i skritt tränade öppna på andra långsidan och det gick bra. 
Jag hoppade av och små joggade bort till travbommarna och Didde travade lugnt med.
  På väg hem var det då bara lugnt tog av han nosgrimman så han fick beta lite på vägen hem.
Va ute i typ 70 min men tog liten stund att dra fram bommarna.
Såg även denna hare på väg till ridbanan :D