Häst rakning.

Idag va dagen planerad så att jag, Evelina och en som heter Moa (En tjej som jag red med förut)
Vi skulle ta och klippa lite hästar.
Prioreterningar va Lusen och Corsika.
Och i och med att Evelina skulle bli väldigt sen så började jag och Moa raka Lusen.
Då det sägs att Corsika typ skulle va omöjlig att raka.
En sak som jag och Moa va överens över va att Lusen skulle bli helrakad med en stjärna.
Och det blev faktist ganska fint.
När vi hade lite kvar kom även Evelina och joinade.
Och så här blev resultatet:
vad tycks? ;)
Sen tog vi lunch.
Efter maten blev det att försöka sig på Corsika.
Vi hedde bommul i öronen tog det sakta men säkert.
Evelina började klippa men slutade med att det va jag som fick raka henne.
Men om man tog det lugnt och systematiskt så tyckte jag det gick bra.
Hon slappnade av mer och mer.
Vad jag hade hört så skulle hon stegra och vara HELT omöjlig att raka.
Om jag får säga det själv då var hon ganska duktig.
Och man tog det väldigt lugnt och med riktigt mycke tålamod.
Plus en del godis så kötte hon sig finfint.
Rakade bogen och bringan då jag slutade då då hon va så duktig.
Sen blev också Malma rakad bara i farten.
Sen när Rebecka, Emmeli och Anneli kommit så sa vi att vi rakat Corsika en del.
Och dom ba "lyckades ni raka corsika????"
De va lite kul.
Men då jag skulle åka på restaurang och fira min mormor.
Men lämnade bilen på SURF då jag åkte med mamma till maten.
Väl tillbaka på SURF så tittade jag en liten stund på Moa och sen gick jag mest runt och snacka med Anneli.
När jag va och åt så hade Evelina fått lugnande åt Corsika då hon skulle fortsätta raka henne.
men så här blev det utan lugnande när jag raka iallafall ;)