Stanley och hoppgrupp.

Om vi börjar med Stanley så går det framåt.
Har ridigt till ridhuset några gånger
Ridigt ut 1 gång då vi stötte på 1 tracktor och 1 motorsåg som vi tog oss förbi efter typ 10 min ;)
Sen har vi gått får en ostabil häst som kastar med huvudet och springer 
Till en hyffat stabil häst som känns helt ok lugn.
I ons så hängde Emelie med när jag skulle rida (TACK) så då passade vi på att trava lite travbommar.
(har bara skrittat annars)
Travade inte mycket men vi skrittade mest.
Förutom när han tyckte att det var lite extra kul med travbommarna.
Då blev det lite galopp.
Duktig häst.
Han var även hyfsat stadig i traven.
Hade säkert varit stadigare om jag hade haft en bättre sadel.
Och missförså mig rätt.
Det är en riktigt bra sadel.
Men jag gillar inte dressyr sadlar.
Det går inte att rida lätt vilket jag behöver på han för att han ska hitta tackten.
Men idag när jag va dit så blev det barbacka
(red även barbacka i ons men tog sadel när vi skulle trava travbommarna)
Provade även Applebittet ett annat bett han har och det gick då bara bra.
Vi Skrittade mest men tog även en KORT trav i varje varv vilket gick bra.
Det var lixom trav.
Hoppgruppen vare i tisdags.
Var så inställd på Twister.
MEN när jag kollade på listan hade jag Cahill :D
Fatta hur glad jag blev.
Om jag får säga det sjäv så gick det bra.
Gjorde framdelvändingar vilket gick helt ok fick till några riktigt bra.
och några mindre bra ;)
Men får ta det man får av honom ;)
Jobbade på aatt få upp snoken vilket gick bra det också.
Så jag är rå nöjd.
BÄST PONNYN!
En bild som jag och Evelina tog på honom!
 
#1 - - mathildaliv.blogg.se:

Fin blogg och inspirerande!

Svar: Tack så mycket va gullig du e! 😊
Mia