Vännäs SURF och Lite Tur.

I fredags vare SURF som gällde.
Åkte därifrån med Morfar och Aria till Vännäs Ryttaförenning.
Även med sällskap av Emmeli, Anna, Frida och Anneli.
Va då på kurs under dagen och på förmiddagen blev det dressyr då 2 från vännäs red
och även Frida med hennes ponny Mackan.
Sen blev det aningens stressigt när jag, Anna och 1 tjej från vännäs skulle rida.
Det blev då stuts viilket sög.
Hade hällre hoppats på kombination enner bana elle vad som helst förutom stuts och travhoppning.
Så fick då höra det vanliga om sitsen men att jag ändå intverkar bra på hästen även fast jag sitter som en kråka ;)
Sen blev det tillbaka till surf och ha mina ponnybarn.
Idag var jag förbi på surf tänkte bara svänga förbi och kika lite.
Effter att ha surrat me lite folk och och så så satt jag mig med Felicia i teorisalen.
Visade sig då att dom hade betting på vem man trodde skulle vinna på hoppningen.
Stod då mellan Emmeli/TT och Sofia/Molly och Anna/Nixon.
Hade då tänkt betta på TT.
Men då sa Felicia att hon lag 3 i TT annars 1 i varje.
Så la en lapp i varje.
Kände lixom varför inte?
De va lix bara 30 kr.
Det va kul att se tävlingen.
Och sen när jag står och funderar på om jag äns kulle va kvar när dom skulle dra vinnaren hör jag.
Mia Thorén.
Jag ba vänta va?
Så alltså vann jag.
Vilket jag INTE hade förväntat mig.
Men det va kul iallafall ;)
Sen rullade vi till min kusin som skulle firas.
Och sen hem och slappa.
 Foto från surf.blogg.se