Tävling

Det har vari mycket tävlingar på sistonde vilket har varit GRYMT kul.
Först maskeradhoppningen 
Som förövrigt gick riktig bra felfri på 80cm med bra känsla, ända minuset var all korsgalopp vi hade.
Sen kom ridskoletävlingen 
Foto: Evelina Stoltz
Den gick även helt ok, 
Fick 1 stop på det sista och 8 hindret så fyra fel där.
Då ingen blev felfri så blev det omhoppning för alla som hade 4 fel vilket inkuderade mig!
Vilket inte jag va beredd på med där blev det även helt ok han väjade på samma rosa hinder här också.
Så 4 fel på omhoppningen också men var ändå nöjd
Sen kom ju SURFhoppet den lokal/regionala tävlingen.
Foto: Hanna Sundberg
Stör mig dock nå kopiöst på att luvan är sne ;)
Fick 8 fel på LD (70cm) 
Kan bero på att jag missförstått att renskinnet (utöver motvärka skav) fick sadeln att ligga rätt.
Så med andra ord så hade jag den inte då och då klämde den en aning.
Samtidigt som Emmeli hade fult upp att borsta alla andras hästar och Anneli skulle komma sent.
Så fick  både rida fram och hoppa fram själv.
Så det resulterade i att på tävlingsbanan så gick deet i ett grymt undertempo.
Vilket i sig lädde till att han vägra på 3 som lädde till att han rev 4 och där hade vi våra 8 fel.
Träffade då en trevlig tjej i skogen som va lika gammal som mig och tävlade sin C-ponny som hette Jazzå
Sen var det dags för LC (80cm) då va renskinnet på och även Anneli på framhoppningen.
Fick upp lite fart på ponnyn och även ett och annat galoppbyte :D
Väl på tävlingsbanan på gick vi nolla 3 sek från plasering.
PGA att jag inte hade kondis nog att rida på slutet.
Här har ni båda runderna.
 
Nu blir det Tävling i vindeln den 11 :D
(Dagen efter balen)
Önska mig och team SURF lycka till!