Tävlingshelg.

Lördag.
Så lördagen började dagen med att dusca Cahill inför tävlingen.
Packa och göra iordning alla grejer.
Rullade därifrån vid 1 till hippo.
Väl där rullade allting på bra.
Cahill va chill som vanligt på nya platser.
Men snacka om error i hjärnan när dom hade att framhoppningen enbart fick bara i ett varv.
T.ex. höger varv.
Så man hoppade t.ex. det lilla och räcket åt samma håll och oxern åt andra.
Första vändan så råkade jag göra fel.
Bruka checka om så hästen byter galoppen över det lilla men det fick man ju inte.
Men i LD så var han framme kände lite orytmiskt och hoppade de första hindren underligt.
fick bättre flyt mot slutet men då var han ju tvungen att riva sista bommen med bakhovarna.
Lite lätt och lagom surt.
LC hade han fortfarande lite egen motor.
och kändslan var betydligt bättre en LD men inte lika bra som på klubbisen.
Tog mig genom hela grunden felfri men petade ner sista bommen i omhoppningen.
Så 4 fel i vardera klass av samma anleding.
Nästan lite komiskt.
Men allt som allt är jag nöjd.
Tycker Cahill gjorde det bra som hoppade volkswagen så hilma skumt utan att riva det.
Så blev en klapp på halsen och sen vidare.
 Har insätt att min kändsla oftast inte är riktigt som det ser ut.
Så får jobba med det.
Söndag.
Pollydagen.
Lastning och allting gick bra.
Åsa (ägaren) hade varit iväg och införskaffat ett nytt schabrak.
Ett riktigt rosa.
Så väl på hippo skötte sig Polly riktigt bra.
LC blev det stopp på 3an.
HAn ju hört väldigt mycket på träning att hon inte ska rusa och halvhalter liksom,
Så körde lite väl mycket med handbromsen i.
Fick även 2 tidsfel.
insåg efter 3an att temopt var sämst så la upp det lite och då gick det betydligt bättre.
LC ja på framhoppningen så var handbromsen fortfarande i och jag invärkade inte lika mycket som jag borde gjord.
Så när hon drog ett stopp så åkte jag fram på halsen och som vanligt lägger hon i backan.
Ger upp på tanken att sitta kvar och glider ner på markan.
Lovande inför LC:n.
Men skärpte till mig, var lite kvickare i hjälperna och väckte upp henne.
Vilket lätte till en dubbel nolla på LC!
Så skönt att få avsluta helgen på det sättet.
 Så nu är det bara att tagga nästa gång och skaffa ännu mer rutin och erfarenhet.