Julafton och provridning

 Så under julafton och juldagen har jag spenderat största tiden med släckten. 
I Lördags vare jobb för mig på SURF.
Söndag blev det provridning för min del.
Frida hade sagt att en tjej behövde hjälp med sin häst och att ägaren va jätte go och en massa grejs och då tänkte jag varför inte.
Så då va jag till globenstallet och provred hästen Stanley på SURF
Och då fick än Emelie agera hundvakt.
Ja vad ska jag säga en poteciellt duktig individ med ett hjärta av guld på rätta stället.
Sen har han konsition men inte mycke styrka.
Han är en pansionerad travare.
Jag brukar likna travare som sprintrar.
Och Dressyr hästar som bodybilders.
Helt olika musker som jobbbar och helt olika belastningar.
Så han tyckte det var väldigt jobbigt att skritta och gå långsamt.
Och han tyckte det var mycket lättare att gå fort.
Så hans sätt att komma undan i skrittjobbet var att slå upp huvudet och att gå fortare.
Då får man bara vara lugnt och lixom.
TA det lugnt och bromsa upp så han och jag hinner med.
här är ett par ögonblicksbilder.
Då jag inte årkar lägga upp det på youtube.
Ibland slappnar han av och går så här:
och då passar man på att berömma:
Sen tycker han det blir jobbigt och då tappar han traven som blir nån slags.
Pass,Tölt galopptrav sak.
Och slår upp huvudet i Skritten.
Då ser det ut så här.
på första bilden är han på väg att slå upp huvudet och på sista "travar" han.
Jag vill bara påminna om att det är ögonblicksbilder ;)
Annars har det varit lugnt ;)