Mitt upplägg de senaste gångerna.

I Onsdags gick ju Mónkan sin första lektion sedan skadan och hon som red tyckte hon va riktigt fin vilket var riktigt kul att höra.
Allan var då bara fin när jag red honom.
Torsdags fick det bli att jag red Allan och Mónica då körde vi lite bommar.
3 travbommar på långsidan och som sen blev galoppbommar.
Allan var riktigt duktig riktigt fin.
Mónica var som hon alltid brukar vara,
Fin i skritten, lite motstridig i traven och svag i galoppen.
Men efter att ha jobbat en stund med att typ rida snettigenom bryta av till trav, fatta ny galopp och vända snättigenom igen osv.osv. så kändes hon väldigt avslappnad och lösgjord.
Hon var därimot en aning svättig efteråt.
Men nöjd.
I fredags fick Mónica sig en skrittur på långa tyglar ut i skogen vilket hon (och jag) tyckte va såååå mysigt.
Allan fick sig ett lösgörande stretchpass i ridhuset.
mycket ställa, böja, korsa.
I går blev först ett pass för Móncan på utebanan där hon fick köra ett lösgörande stretch pass hon också.
Lite ofokuserad i början sen stäppte det och hon blev riktigt avlappnad och fin.
när vi kom in kunde man ta tag i underhalsen och dallra och då dallrade överhalsen och huvudet också.
Riktigt avslappnad var hon.
Passade även på att stretcha ben och rygg på henne.
Sen blev det uteritt med Allan.
Vilket va trevligt.
Vi mötte ett par hästar i sandtaget och då tggade Allan till lite smått.
Tacktade lite men han lugnade sig hyffsat snabbt.
Därimot så träffade vi dom i en Y-korning.
Och då vi skulle åt samma håll så började Allan tagga till mer och mer.
Han ville ju ikapp kompisarna.
Så när vi va ett par meter ifrån tacktade han i galopp.
Men väl ikapp så va han nöjd och slappnade av på långa tyglar.
Sen red jag ut på Stanley med Frida som red Kicki.
Stanley är ju som en bra sälskapshäst ute i skogen.
Lixom sålänge jag inte stressar upp mig strässar han inte upp sig.
Spelar ingen större roll va den andra hästen gör.
Idag Fick sig både Mónica och Allan sig en välförkänt vilodag.
Red ut med Stanley igen men med sällskap av Elvira denna gång som red Fia.
Och även det gick då bara bra.
Kikade även på dressyrtävligarna som va idag.
så de har varit mina senaste dagar utöver att jag även har haft praktik på maxi.
Allanbrallan