Tävling deluxe.

Så igår var det dags för denna termins första tävlings debut och även min och Pollys första.
Allmänt rullade dagen på riktigt bra Hade otroligt bra folk runt mig som ställde upp när det behövdes.
Stort tack för det!
Tanken var då att jag skulle starta LD och LC med både Polly och Cahill 
Vilket blir 70cm och 80cm.
Ska vi börja med Polly då?
Polly har jag nu hoppat för Peter (en av tränarna på SURF) 2ggr och det har varit givande.
och då det vankades en liten klubbis så tyckta jag och ägaren att det vore kul om jag kunde vara med med henne.
Sagt och gjort.
Hon skötte sig riktigt bra possitiv och med på framridningen.
Kanske lite åt det sega hållet imellanåt.
Tog och sparade lite på hoppen på framridningen då hon inte riktigt har super kondis ännu.
Kollade mest att hon var med vilket hon var :)
Då LD var Clear round så var det 8 hinder som gällde vilket kändes ganska lagom då jag och komma ihåg banor inte är en bra kombo.
Väl inne på banan så skötte hon sig även bra lydsnade på lätta hjälper och rättade galoppen lätt.
LC gick även det bra fick då dock 4 fel då vi smet på sidan på 4an.
Det kan även ha berott på att sadeln visade sig ligga på manken.
vilket innebär att när hon behöver hoppa upp sig så trycker det lite extra vilket inte är bra.
Men hon kämpade på bra den lilla donnan och allt som allt är jag nöjd.
Hon lyckas ju ta i ganka bra ändå ;)
 
Sen hade vi ju den andra ponnyn jag skulle tävla.
Min lilla kämpe och ridskoleponny Cahill.
Då jag påpekat att jag tyckt hans sadel klämt och att den ruggat i pälsen så lyckades vi byta till en ny inför tävlingen vilket kändes skönt.
Vi har ju haft det lite kämpigt på senaste tiden då jag känt att jag inte rider nog bra för honom.
Men nu efter tävlingen känns det som att vi är på rätt spår igen.
Han kändes med på framridningen som en helt annan ponny en tidigare.
Han kändes till och med lite taggad.
Så LD gjorde han fint inga större missöden.
Han gick på för egen motor lite för en gångs skull.
Vi lyckade komma bra på de flesta hinder dessutom.
Sen hur gick LC då?
Jo han kändes nästan ännu mer med då.
Även fast vi fick oss några korsgalopper då han bara byter fram.
Vi höll ett super tempo och kom även här bra på typ alla hinder.
Men då vi gått grunden felfritt och ska in på omhoppningen så hoppar vi hinder 9 super bra.
och hinder 10 även det i full fart
Men så är det jag som inte har koll på banan och känner för att hoppa hinder 7 istället för 11 så pass virrig är jag.
Så med andra ord så missar jag hinder 11 och 12.
Dom 2 sista hindren i omhoppningen och p.g.a felridning så blir ju jag utesluten.
Surt då ponnyn var så fantastiskt duktig så enligt mig blev han ändå felfri.
Men en extra guldstjärna i kanten.
Hade bara varit kul att få ta den där plaseringen som vi fått om jag bara hade haft koll på banan.
 
Bild bombar då jag fick så många riktigt bra av Linnéa Olofsson.
Kan ju vara en bra idé att tillägga att jag hade lyckats dra på mig en förkylning till tävlingen.
Så när man ska ropa vilket hinder man ska hoppa på framhoppningen hjälpte det inte att jag knapt hade någon röst.
Men ryttarkändslan var super.
#1 - - Silja:

Bra jobbat! Ser roligt och fint ut 😃

Svar: Tack så hemskt mycket! 😁
Mia

#2 - - Anita:

Snygga bilder :D

Svar: Tack ellerhur! 😊
Mia