scen 3

här kommer scen 3

Johannes (har bajsa på sig) släntrar in med byxorna neddragna,har han häng eller har han bajsat på sig?
Sätter sig och ser allmänt kol ut.
Sen kommer Maja (nästan döv) in med sin lilla handväska och muttrar över hur ont det gör i knäna.
Hon sätter sig långsamt ner på sin stol med en nöjd suck.
Jesper (pratar med sig själv) kommer in och säger "Jag har målat, visst är det det jag har gjort? Har jag målat? Hum undrar om det är målat jag gjort? Men nu har jag det! Visst jag, jag har målat, så är det."
Han sätter sig ner nöjt och mumlar.
Då säger han "Eller vad har jag gjort egentligen har jag målat?"
Då lutar Maja sig mot Johannes och säger " Vad säger han? Har han skålat? Här finns det väll inget att skåla med? Här är det ju torrt som öknen."
Johannes stirrar på henne och skakar på huvudet.
Då kommer Ludwig (en varfördåare) in och säger "Varför har jag gjort det här? Men varför har jag gjort det? Men vad är det här och varför har jag gjort den?"
Han fortsätter att vända och vrida på pappret som han har i handen.
Då säger Jesper "Har jag målat är det de jag har gjort? Har jag målat?"
Då säger Maja "Nu sätter han igång med sitt skålande igen... Är det fest eller?"
Johannes ruskar på huvudet och reser sig sakta upp och börjar gå sakta mor Ludvig.
Han vänder och visar den och säger "ett frågetecken"
Då säger Ludwig"Men varför har jag gjort ett frågetecken varför?"
Då kommer Mia in på scenen och säger "Så var det dags för gröna gruppen att äta. Det blir kyckling och ris."
Då säger Maja "Fis har någon släppt en fis huva vad äckligt?"
Då säger Jesper " Fis har jag släppt en fis? jag trodde att jag hade målat men ja (sniffar lite) jag har nog släppt en fis."
Då säger Ludwig "Men varför har du gjort det?"
Mia föser ut Jesper som fortsätter att mumla för sig själv.
Hon börjar att fösa ut Ludwig som säger"Varför ska vi äta för?"
Då svarar Mia "För annars dör du"
Då säger Ludwig  det gör man väll ändå"
Då när Mia ska fösa ut Maja så säger hon"Va! ska vi redan gå och lägga oss ?"
Då säger Mia" Nä vi ska ÄTA"
Då säger Maja "Nog för att dagarna blir kortare när man blir äldre men jag säger då det redan."
Då när Mia har fått ut alla utom Johannes så säger Mia äcklat"kom du ska också äta"

Sen är tredje scenen slut imorgon ska ni få läsa fjärde scenen :P