Fråga på rätt sätt.

Igår va jag för bi hos Christina en stund vilket va trevligt.
Därefter rullade jag vidare till stallet för att fara ut med Diddelo.
Blev barbacka med hacket.
Han va aningens tittig på väg till banan och väl där nonchalant och ofukoserad.
Så hoppa av och plocka fram 4 koner med 10m mella 2 1m mellan 2 och åter igen 10 mellan 2 bara för att det skulle hända lite mer på ridbanan.
typ såhär.
Åttvålt.
MEn enfter lite bråk och så så bytte jag tekink.
eller sett att fråga på.
Jick från väldigt bestämda hjälper och mycke röst och inställningen "du kan det här"
Till sättare hjälper och mindre röst och mer en inställning på att får bli som det blir.
Och det gick mycket bättre han var mycket mer till lags och fin.
Så när jag skulle hem var han då bara äta gräs ingen stress alls ;)
Väl tillbaka i stallet blev det lite massage där han ha problem.
han stod och jäspa och ba slappa lill hästen.
Men jag har refleckterat lite över det där med sättet man frågar att göra något.
Vissa fuklar det bättre att vara tydlig med med Didde funkar det absolut näst om man är försiktig och vekligen frågar och inte beordrar.