Dyr polle.

I torsdags blev det ridning på banan med Didde. 
Då var hn riktigt dyr. 
Om jag får säga så;)
Han var riktigt duktig lite stressad från och till banan men väl där var han jätte duktig!
 Han blev väldigt lösgjord och efter bara en liten stund (undan vänster iallafall) var det typ bara att tänka öppna eller skänkelvikning och han gjorde det! 
Provade även att ställa han lite utåt på volt vilket gick bra i höger varv ( när han ska ställas till vänster) men vänster varv lite kämpigare 
 På slutet gjorde han det riktigt bra!
Höger öppna och skänkelvikning gick också bra vilket annat brukar gå lite knackigt. 
 Efter att jag travat nått varv i båda varven och han sänkte sig fint och avslappnat i höger så tänkte jag ge mig men då ville inte Didde gå från banan!
Helt otroligt!
Så tränade lite mer på att ställa utåt i vänster varv på volten och efter en liten stunds kämpande klarade han ett helt varv och då gav jag mig. 
Kände att det inte va lönt att sitta och nöta när han va så duktig!
Red barbacka på hacket i 45 min. 
I går blev det att hänga med Emelie vilket alltid är kul!
Idag blev det att rida bort till sandtaget. 
 Han var väldigt lugn när jag skulle ta in honom från hagen lugna stag bakom mig. 
 Bestämde mig då för att det skulle bli hacket då det kändes onödigt att ta nått vassare. 
Hade förväntat mig han han skulle Va cool. 
Red rakbanan upp då det va så uselt underlag längst med vägen för hans framhovar är barfota. 
 Såg då en älg bäbis vilket Didde missade helt men när vi kom ut där det va öppet och blåste gissar jag att han kände lukten av dom då han typ stanna var 5:te meter och bara stirra över åkrarna. 
Om jag ska va ärlig så började tålamodet va slut en aning innan viadukten. 
 Men som hästmänniska så får man bara ta ett djup andetag det hjälper inte att bli arg. 
Dessutom han gick faktist nästan ner självmant i vattnat under viadukten men var i slutändan tvungen att backa in honom men bara en liten bit. 
Efter viadukten var han en aning stressad och spänd men inte så att han tackta eller så men han va inte riktigt lika avslappnad som han bruka vara. 
Väl borta i sandtaget så tyckte han det fanns väldigt mycket läskiga saker. 
Bland annat för att ponnyhoppgruppen hade byggt en massa hinder i tisdags som låg kvar och skräpade bland annat läskiga stubbar och även sånna som dom som kör fyrspann prukar köra runt tyckte han va läskig. 
 Särskilt 1 med ett däck va jätte läskig. 
 Men tredje gången vi gick förbi den va det inga problem. 
Klättra verkade han då tycka va kul. 
Att va i surfskogen verkar han allmänt tycka är kul. 
På väg tillbaka så gick han med raska steg till en början men efter en stund gav han i från sig en suck och lunkade på lugnare och ytligare en bit efter gav han ifrån sig ett par frustningar. 
På vägen hem såg jag även älg kalven och även denna gång missade Didde det, han var mer fokuserad på gräset. 
 Sammanfattningsvis så va han mer taggad att komma hem på väg från stallet än när han väl va på väg hem. 
Blev även tutad på av en lastbil vilket han inte reagera på. 
Han var då bara nöjd på vägen hem iallafall. 
Här är en bild på det lilla trädet han hittade och tuggade på ;)



#1 - - Robex Lundgren:

fin häst

Svar: visst e han :)
Mia