Egoboost.

Idag hade jag tagit ledigt hela dagen då ridlärarna på SURF skulle på kurs i vännäs.
Men då hon som skulle hålla kursens flyg aldrig kom iväg så blev de inställt.
Istället hade vi fortbildning (jag, Frida och Emmeli) då vi lix va på SURF.
Så jag hoppade Csodas.
En häst som jag tycker blir finare med tiden.
Vi skulle hoppa denna övning.
Fint va ;)
Grön=travbomma, Blå=stutts, Råsa=oxer; Röd=räcke.
Så då började jag när jag red fram med att tänka i traven.
Lång och låg.
Avslappnad.
Vilket gick väldigt bra.
Rullade på lite i galoppen även då sänkte han sig och höll ett lugnt och stadigt tempo.
Sen gjorde jag lite tempoväxlingar.
Vilket även det gick bra.
Sen skulle vi börja med övningen.
Kom in i trav travade travbommarna, hoppade stuts, 1galoppsprång och oxer.
Var även så att kom jag in i höger så slulle jag ut i vänster.
Klurighetern med Csodas är att man inte får nått sug i traven.
Han väljer hällre galoppen.
Tar man då och håller i honom fattarhan galopp.
Om man därimot är lite övertydlig med lättridninngen och inte sitter och inte håller i honnom.
Håller han traven till största del.
Sen tycker jag ju att travhoppning är något av det svåraste man kan göra.
Men efter ett par gånger så satt det så där lagom bra ;)
Sen hoppade vi i galopp över räcke och hoppade oxern snett.
Vilket gick riktigt bra.
Emmeli tyckte att jag hade ett riktigt bra lugn och hjälpte han väldigt bra.
Så de va kul.
Sen travade jag av och då känndes han då bara avslappnad.
Tillslut efter ett par varv kunde jag så gått som trava han på långa tyglar och han höll huvudet lågt och rörde sig avslappnad genim hela kroppen.
Inte så pjåkigt för att vara första gången man hoppar han;)
En välbehövlig egoboost ;)
Sen var det Fridas tur och hon jobbade på bra hon också.
Sen blev det att snabbt åka till Ica röbäck och ta och köpa lite lunch.
Sen tillbaka till SURF för att raka Allan och Malma.
Sen blev det att ha lektioner vilket gick hyffsat bra.
Några avramlingar men inget allvaligt. 
Hade förväntat mig det då jag hade hoppning med 2 grupper och barbacka med sista.
Och nu är jag här hemma och ser på Idol.
En vacker bild på mig och frida som ja låna av Emmeli ;)