Hästar och mer hästar.

Ja igår så va det skola 8:20-14:45 typ. 
Blev att skynda mig därifrån till SURF. 
Väl där blev det att puzzla ihop ponnysarna till eleverna. 
Vilket jag må säga inte är det lättaste.
Sen blev det att slänga på sig stallkläderna ochslänga i sig maten. 
Sen var det att dra igång lektionerna. 
Och ja det kunde ju ha gått bättre. 
Kände mig lite flummig och frånvarande. 
Men hoppas att det inte märktes allt för mycket. 
Är så drykt att längsta dagen i skolan ska va samma dag jag har lektioner. 
Hursomhelst så kunde det ha gått sämre också. 
Typ att någon föll av och dog. 
Vilket inte hände. 
Det va bara 2 som föll av. 
Vilket va en aning komiskt. 
Både Börje och Relios är så osmidiga så dom snubblar på sig själva. 
Typ lika smidig som Didde är ;)
Ingen koll på hovarna där inte.
Efter allt va klart blev det till Emelie. 
Spenderade natten där då vi skulle jobba 7 på surf idag. 
Jobbade på och va klar fyra. 
Hann till och med att skriva ut terminsplaneringen. 
Sen bar det av till mitt stall. 
Blev då att borsta, ta hovarna, fixa benskydden, slänga på ett schabrak och sätta på hacket. 
Tog även med repgrimman mot banan då Didde hade börjat få skav av hacket.
Väl på banan bytte jag till repgrimman. 
Eftersom han inte ridits med repgrimma var det första jag kollade bromsen. 
Och den (som alltid) funkade galant. 
Gjorde lite serpentinbågar vilket han gjorde bra. 
Sen provade jag lite skänkelvikningar och öppnor vilket han klarade finfint. 
Då allt gick så bra fick det bli lite trav också. 
Och det gick RIKTIGT bra lugn avslappnad trav. 
Sträckte sig framåt nedåt vilket är bra då han slappnar av i ryggen och sträcker ut den. 
Och även ingen pass alls vilket är super. 
Sen gjorde vi lite 10-15m volter på långa tyglar. 
Och även en och annan 8 volt. 
Hoppade av och jobbade lite på att han skulle följa mig utan att jag höll i han. 
Vilket gick bra tills han insåg att det fanns gräs ;)
Jobbade även lite på att han skulle flytta undan baken från min hand. 
Så räckte med att jag typ peka på hans bak så flyttade han. 
Super duktiga häst. 
Riktigt bra att han får trampa under sig ordentligt och sträcka ut sig lite. 
Särskilt när han va varm vill ju inte att han ska strecka sig eller nått. 
Så han fick beta i 10-15m innan vi bar oss av tillbaka till stallet. 
Och där blev det massage och stretch som väntade. 
Måste bara påpeka att man inte alltid måste ha en massa metall bett och sporrar för att allt ska funka. 
Ibland är dom lättaste medlen dom bästa. 



Gräääääs ;)