Hoppning med Twist.

Ja idag blev det upp kl:9 för att fixa med middagen jag skulle ha med mig.
Får vid 20 över 10 mot 4H på röbäck för att ha en liten dressyrlektion för Emelie.
Sen blev det snabbt från Emelie till SURF då jag började jobba 12:30.
Och ville gjärna hinna äta lunch innan det.
Hade då lektion för 2 tjejer.
Slutade halv 4 och då vare bara att ta det lugnt tills jag skulle bygga fram till ponnyhoppgruppen.
Nu när Anneli är tillbaka från sin resa utomlans så är tanken att jag ska joina hoppgruppen då och då.
Tanken är då att jag ska ha de som behöver hoppas typ Twiser och dom nya.
Men denna gång blev det Twister och jag trodde faktist att jag skulle känna mig större.
Missförstå mig rätt jag kände mig stor men inte enorm ;)
Kan bero på att jag har ganska korta ben XD
Så hur gick det att hoppa ponnyn som stannar efter hinder och kastar av barn?
Jodå det gick över förväntan.
Jag hade dom stora kraven att jag inte skulle dö eller falla av.
Och det klarade jag ju.
Men hur snyggt det såg ut är en heeelt annan fråga.
Men linjen tyckte jag faktist blev ganska bra.
Dom andra 2 hindern med bommarna va aningens knepigare.
Kan bero på att jag personligen tycker att hppning med bom framför hinder är svårare.
Efter går bättre.
Men Twister skötte sig riktigt bra.
Lyssnade bättre och bättre.
Tog galoppfattningarna från skritt riktigt bra.
Med andra ord duktig liten ponny.
Fick sluta lite tidigare en de resterande i gruppen då Twister inte är van vid att hoppa så stort och mycke
och vi ville att det skulle sluta medan han tyckte att det va lite kul ändå.
Så travade av han på långa tyglar och han kändes avslappnad och lugn.
Nöjd polle helt enkelt.
Men 1 sak jag faktist var nöjd med var att jag fick ett riktigt bra tryck i galoppen vissa stunder.
Älskar att han har bak öronen mellan hindren och he fram dom över mot slutet.